Barion Pixel
statisztika

 

Megértelek, ha vonakodva állsz ehhez a dologhoz. 
Száraz, unalmas, monoton elemezni a számokat. Időt vesz el a napodból, amiből még a 24 óra sem lenne elég, ha nem aludnánk, mégis ez egy szükséges rossz. Időnként meg kell csinálni, időt kell rá szánni, és végignézni mit mutatnak. 

Hidd el nekem, hogy sokkal többet ér az a pár óra ráfordítás egy vasárnap délután.

Miért? 

Az egyik legfontosabb érv, hogy nem dobod ki feleslegesen a pénzedet hirdetésre, egyéb promócióra. Ennek hiányában nem azt a célcsoportot célzod, aki számodra releváns, és potenciális ügyfél lehet a jövőben. A számok birtokában és elemzése után, viszont saját magad is látni fogod, hogy az az irány, amit eddig követtél megfelelő-e, vagy netán változtatni kell pár apróságon? 

Természetesen kérhetsz külső segítséget is, de Te ismered legjobban a saját vállalkozásodat,
Te tudod, hogy milyen termékkel / szolgáltatással szeretnél betőrni / vagy bent maradni az adott piacon. 
Milyen áron, vagy milyen plusz kínálattal?
Milyen időszaki kedvezményekkel, vagy extra információval, amit csak egy zárt csoport érhet el?

/ Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatsz, ha jelentkezel Vállalkozás tervező fotósoknak konzultációmra.

***

OK, de milyen statisztikát elemezz?

      • Facebook / Instagram / vagy ha hirdetsz az Adwords-ön
      • Google Business (Vállakozás) – ha még nem vagy ott, azonnal regisztrálj  > ITT <
      • Saját weboldalad látogatottsági statisztikája
        (ha még nincs weboldalad – csinálj / csináltass)
        ui: kérés esetén tudok ebben segíteni szubjektív tanácsaimmal. Hol regisztrálj domaint, tárhelyet, mekkora hely kell, stb. 
        Spoiler ***
        A Vállakozás tervezőre jelentkezőknek grátiszban megmutatom miként lehet szép és eladást segítő landing oldalt készíteni. 
      • Google Analitics statisztikák / általában nem ugyanazt az eredményt fogja mutatni, mint a saját webstatisztika, de ez pontosabb.

Facebook / Instagram: 
Már több helyen olvasni és hallani, hogy egyre drágább a hirdetés, és az elérés is igen gyengécske. Magyarán ugyan azért a pénzért kevesebb embert érsz el. Már csak ezért is érdemes átnézni a számokat, és változtatni a célzási beállításokon, és ezzel szorosan összefügg, hogy a hirdetési szövegen / képi megjelenésen is érdemes update-elni. 
Az sem segít a dolgon, hogy áprilistól fizetősek lesznek ezek a platformok (magyarán a szolgáltatód már nem garantálja a díjmentes használatot ezen appoknál, mivel adatforgalmat fog generálni a böngészés – csomagonként a feltételek eltérőek lehetnek). A META kezelőben szépen és pontosan meg tudsz mindent nézni, és az alapján tervezgetni. 

Google Adwords: 
Szerintem ismered, nem kell különösebben bemutatni, legfeljebb nem / vagy kevésbé használod. Nem csodálom, nem könnyű átláni a felületet, de itt is szépen mutatja a számokat.

Google Business:
Ez egy csodálatos feature-je a Googlenak, és MÉG ingyenesen használható. A vállallkozásodról tudsz mindenféle infót, képeket, bejegyzéseket, eseményeket, akciókat, stb feltölteni, amivel elősegíted a keresőben való megjelenésedet.

Saját weboldal statisztika:
Ha van weboldalad, akkor vagy letöltöttél egy külön stat plugint, vagy a server szolgáltató admin felületén érhető el az. Ez mindenkinél más, de azért ne erre alapozd a jövőbeni fejlesztéseket, az Analitics sokkal részletesebb és pontosabb.

Google Analitics:
Ahogy írva vagyon fentebb ez sokkal több adatot kínál neked, szűrhetsz is mindenféle opcióra. Természetesen egy kód beillesztése szükséges a weboldaladba.  Itt jól meg tudod nézni a demográfiai adatokat, és azt hogy az egyes oldalakon mennyit töltöttek az emberek, milyen keresőszóból érkeznek hozzád, milyen helységből, stb. Hasznos, praktikus.

+1 a Pinterest:
Szintén Google termék, mondhatjuk képkeresőnek is, de mindenféleképpen jó inspirációs felületnek. Megszámlálhatatlan téma, és ha csinálsz magadnak táblákat és saját tartalmakat, akkor itt is tudod nézni a statisztikát, nem beszélve arról, hogy az ide feltöltött képek a Google képkeresőjében is megjelennek.

Mit használok én? 
Ezek közül szinte mindet, és időnként muszáj ráfordítanom pár órát a saját érdekemben is. 
2022-ben kevésbé foglalkoztam vele (a KATA mizéria sem tett jót neki), de idén megfogadtam, hogy gyakrabban előveszem ezeket az uncsi számokat.

Tedd Te is ezt! 🙂 

Tanulóim -10% kedvezményt is kapnak a PHOTOKING fotós kereskedésbe.
Gyere és kezdjünk el tanulni közösen!

Vélemény, hozzászólás?

->
Válassz egyet az elérhető kuponokból.