Barion Pixel

A kérdés / sajnos / már-már költői, hiszen a piacot irányító gyártók – és köztük igencsak nagy előnnyel bíró Sony – mindent megtesznek azért, hogy a fogyasztó, vagyis TE, meg ÉN áttérjünk a tükörnélküliek világába (már akkor, ha Te is olyan fanatikus tükrös párti vagy, mint én). Ha tetszik, ha nem ez a trend, és a technika gyors fejlődésének köszönhetően is több lehetőség van a MILCeknél, mint a DSLR-nél. Ezt többek között az is bizonyítja, hogy a 2 legnagyobb gyártó, aki még EDDIG fejleszt(ett) a tükrös piacon (Canon és a Nikon) már szélsebesen vonja ki egyrészt a támogatást/gyártást, másrészt az energiát és pénzt az újabb modellek megjelenésétől (SRL modellek esetében). Bár a belépőnél szinte egytől- egyig kezd megszűnni a fejlesztés, és ezáltal az új modellek megjelenése, úgy a pro vonalon talán még reménykedhetünk pár újban / igaz pletyka szinten nem hallottam, hogy bármilyen bejelentés várható lenne – ezt egyébként Te is követheted a www.fotoshirek.hu oldalon-, de az is fix tény, hogy sajnos vannak korlátai a DSRL gépeknek, ez pedig leginkább maga a tükör, ahonnan a nevét is kapta. Az első DSRL váz állítólag egy NIKON QV-1000C elnevezésű volt, amit 1988-ban adtak ki, így jól látható, hogy a rendszer kissé elavult lett a mai rohanó és mindent rögtön akaró világunkban, szóval annak esélye, hogy még évekig fent tudjon maradni kis esélyt látok. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem tudsz magadnak venni jó állapotút, de azért nehezebb lesz találnod olyat, ami ár-érték arányban kielégíti az igényeidet.

Nos, most hogy kezdek belezavarodni mondataimba, és hogy ne nyújtsam tovább ezt a szálat… röviden és tömören egyszerűen nem tudja felvenni a versenyt a milcekkel, azok AF rendszerével, vagy éppen a vázba épített IBIS technológiával, ami baromira jól segíti a fotósok munkáját, szóval igazán ügyetlennek kell lenni, hogy életlen képek készüljenek. :J

A kettő együtt, annyira gyors és pontos, hogy a tükrös gépek a kanyarban sincsenek a 20 fps-el, azáltal hogy nincs tükör, ami csapkodna egyrészt minimálissá vált a mozgó alkatrészek száma a rendszerben, ergo a lehetőségek száma is ami tönkremehet, másrészt szinte folyamatos sorozatot biztosít ez elektronikus zár (korlát csak a buffer memória lehet, no meg a kártya kapacítása / írási sebessége, és a fájlméret).

Ha már itt tartunk, a DSRL-eknél általában az élettartamot a zárszerkezet határozza meg, ezen kimutatására szokták megadni az expószámot, ami 100 – 150 ezer közöt mozog általában. Persze ettől az esetek többségében többet bír a rendszer, és cserélhető is jó pénzért a zárszerkezet – ellenben a milceknél, ha valami tönkremegy az kemény pénzbe fog kerülni –, úgy milceknél nincs ez, nincs tükör, szóval ténylegesen zárszerkezet élettartam sincs, mivel elektronikus a zár a modellek többségében, így vásárlásnál is nehezebb a dolgunk, amivel egyértelműen be tudnánk azonosítani annak használtságát. Nem mindegy hogy a tulaj havi pár alkalommal használta, vagy napi szinten sportfotózott vele, esetleg videózott. Körültekintőnek kell tehát lenni használt termék vásárlásánál.


OK, de tényleg leáldoztak a tükrös masináknak?

Szomorúan és remegve írom e sorokat, de úgy látszik igen, és ez baromi szomorú számomra, hiszen én mindig is szerettem a tükrös gépeknek a feelingjét, ahogy a tükör exponáláskor le és fel csapkod, a kissé robusztus kialakítását, a súlyát, hogy érzem, hogy van valami a kezemben, hogy erösödik a karom, a designt, ergonómiát, mindent. :J Én ameddig csak lehet maradok DSRL párti.

Miért tolják ennyire az arcunkba szinte havonta az új modellek megjelenését?

Nos, a megfelelő választ nem én fogom megadni neked erre, de azért összeszedtem egy táblázatban a legfontosabb pro és kontra érveket, amit tessék szigorúan szubjektívnek tekinteni, egyben talán elég alapot adhat neked akkor, ha vásárlás előtt állsz. Természetesen, ha ennél mélyebben érdekel a téma az interneten nagyon sok jó összehasonlítást találsz, mint például ez az oldal:

https://cameradecision.com/

Előny

Hátrány

DSLR

MILC

DSLR

MILC

Valós idejű, optikai kereső, nem fárasztja a szemet, nem meríti az aksit.

Kissebb méret és ezáltal súly, kevesebb hely a táskában, IBIS, elektronikus zár.

Nehezebb, nagyobb, objektívvel együtt néha több kiló is megvan, feltünő, így streetfotónál nem tudsz beleolvadni a környezetbe, mint a kaméleon.

Az akkumulátor gyorsabban merül, mivel minden elektronikusan működik. Több tartalék aksi kell.

Az újabb modellekben sok funkciógomb van, így kevesebb keresgélés a menüben, külön gyorsgomb LCD-n keresztüli navigáláshoz.

Gyorsabb AF rendszer, hasonlóan van itt is gyorsgomb LCD-s navigáláshoz. Gyorsabb konktraszt alapú fénymérés LV módban.

Lassabb AF rendszer, nincs vázba épített stabilizátor, csak egyes drágább objektívekben.

Az EVF jobban fárasztja a szemet, mivel elektronikus, felbontástól függő részletgazdagság.

Megbízható, elnyűhetetlen, és strapabíró, kisebb esést is túlél.

Számtlan videós funkció 4k-8k, RAW formátum.

Korlátozott videós funkciók, kevesebb fókuszpont.

Megnövekedett fájlméret, újabb vázaknál XQD kártya, ami nagyon drága.

Megfizethetőbb ár, nagyon választék objektívekből.

Kisebb bázistávolság a szenzor és az objektív között, ezáltal kisebb és könnyebb obikat tudnak gyártani.

Lassabb kontraszt alapú fénymérés LV módban.

Lassan növekvő objektívpark, azok nagyon drágák. Adapter is, amivel régi objektíveket tudsz használni.

Ezek csak az általam legfontosabbnak vélt ismérvek, és remélem kellő segítséget adnak neked majd a döntéshez. Ezt és a linkelt weboldalt párosítva könnyen fogsz tudni választani.

Ha még bizonytalan vagy ezek után is abban, hogy mi lenne számodra a legjobb vétel, nagyon szívesen válaszolok és segítek neked szubjektív tanácsaimmal, akár üzenetben, vagy telefonon.

Tanulóim -10% kedvezményt is kapnak a PHOTOKING fotós kereskedésbe.
Gyere és kezdjünk el tanulni közösen!

Tovább Közelgő esemény
11 október 2024
  • 00

    Nap

  • 00

    óra

  • 00

    perc

  • 00

    másodperc

Vélemény, hozzászólás?

->
Válassz egyet az elérhető kuponokból.